Fjortisar och sånt..

Ok, jag vet jag vet. Alla ska få vara som de vill. Men seriöst, ska alla tjejer gå runt och låtsas att vara typ Lady Gaga? Nej. Det ska dem inte. TJEJER SKA INTE VARA SEXOBJEKT!!!

De tror typ att de är coola för att dem har asmycket foundation som döljer alla finnar och jättelika urringningar som visar deras tuttar, (om de har nåra). Men hallå?! Var er själva och låtsas inte vara värsta tonåringen, som röker och festar typ hela tiden! Vill ni ens vara så?! Är det så ni vill att era liv ska se ut? Allt för att vara cool eller?
Ok, jag tycker att ni ska få leva era liv som ni vill, men fattar ni inte att ni är rättså töntiga? Att bara spela Kissie går inte hela livet. Lixom, väx upp?!
Tjejer ska inte behöva vara fjortisar bara för att de tror att de kan få vänner och killar. Det funkar inte så, sry. Ni får leva precis som ni vill. Men låt er inte styras av den där världen som säger att tjejer ska vara sexiga och hjälpsamma för mannen!! Det är faktiskt sexistiskt.

Vi lever i ett samhälle där det inte går. Inse! Men jag tror inte att ni har insett att ni inte bidrar med någonting för att jorden ska bli mer jämnställd. Men nu vet ni det.

Förlåt om detta inlägg stör er, men ni måste inse att detta är min blogg och mina åsikter. Jag vill bara inte att alla tjejer ska gå runt och tro att det hjälper om man är sexig och dum i huvudet. Hoppas att ni förstår att jag tycker att detta är fel och att jag pressar inte! er för att ändra er om ni inte vill det, det är upp till dig, men jag hoppas att detta inlägg kan provecera och göra lite skillnad. Kram. <3

(nu kommer säkert alla att tycka att jag är en loser som skriver om detta, men WHO CARES?! Fler borde skriva om lite nyttiga saker än om vad de har på sig idag....;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0