About Andersön

Hallå!
Nu tänkte jag skriva om Andersön, så får vi det gjort haaha ;)

Resan började kl.10 då ett gäng cyklade, (med mig), iväg för att möta den andra gruppen. Det var inte så roligt, motvind och spöregn är ingen bra kombination...!! Sedan så cyklade vi till stan, upp på en bro som var det tyngsta hindret. 1504 m med en rejäl uppförsbacke i motvind... Sedan kom vi trötta och blöta till Böle byskola, där käkade vi lite innan vi drog vidare till Andersön. Vägen var lång och man var ordentligt trött. När vi väl kom dit var man bara: "Yes!", men såklart var det en 3-4 km lång grusväg innan målet.. Det var inte kul! Men när vi väl kom dit så var det skönt!

Där så fanns det en liten stuga alldeles vid en strand och en åker. På åkern sattes tältet senare upp. När vi kom dit så slappade vi stugan och bytte om. Vi var rätt så blöta! Sedan så stack jag, Emma och Sara ut för att gå på en upptäcksfärd. Vi gick p åkern och in i skogen för att hitta en fornlämning. Efter ett tag i det blöta gräset så hittade vi den, en rund ring gjord av stenar... ;) Men Andersön har en väldigt lång historia, enda bak till järnåldern faktiskt! Och här finns även en skans som skulle skydda Jämtland från norrmännen, när vi bytte sida år 1647 och blev svenskt! Efter en stund så gick vi på en till. Den skulle tydligen också leda oss till en fornlämning men vi hittade ingen. Istället så hittade vi en liten by, häftigt!

Sedan så kom en tjej till oss och pratade om "biologisk mångfald". Hon skulle testa ett par lekar med oss. Den första var att man skulle kasta en frisbee nånstans och leta efter insekter, fattade inget och var inte kul! Nästa var att man skulle va älgar och den va kul. Orkar inte beskriva heheh...

Efter det blev det mat! Tacos! Gottgott. Tältet var uppe då så vi flyttade in dit. Riktigt mysigt! Inte alls som jag tänkt mig, asså ett fyrkantigt tält med jättemånga platser i. Det var runt och hade en kamin i mitten. Den eldade vi i senare. Mysmys! Och så var det trångt. Det var nära att vi inte fick plats.

På kvällen va vid på strande, grillade marshmallows och flummade runt. En del badade till och med! Även fast det duggade och regnade typ hela kvällen. Senare på kvällen så va i mest i tältet. Vid 12 ca så gick en del, (inklusive mig), ut på stranden. Det var härligt! Längre ut på stranden helt mjuk och med sand.

Vid 1 så va vu tvungna att ligga i tältet, så satt och pratade och drog pinsamma historier tror jag. Vid ca 2 när jag nästan hade somnat så ringde Linas telefon, snacka om jobbigt!
Vid 6 på morgonen så vaknade en del, (ehm, Edvin...!), och började snacka oavbrutet i en timme. Om någon jäkla bonde och några paddor...!!
Vid 8 så var vi tvugna att gå upp.. Inte kul!
Vi käkade frukost och packade ihop. Vid 10 kom pappa och hämtade hem mig och Maja, (ingen orkade typ cykla hem haha).

När vi kom hem så var jag så jäkla trött och hade ont överallt. Började känna mig sjuk också. Låg och vilade typ hela dan.
Men det som var typiskt var att det var jättefint väder på måndagen, hemskt väder på tisdagen då vi åkte, fint väder på onsdagen och fint idag. Otur!




Ojoj, långt inlägg, men kan va kul att ha kvar! Ha det bra, hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0