St Olavs Källa

Hej!
Utflykten blev inte riktigt som planerat. Vi åkte till en strand, men där var det så hemskt mycket mygg att vi fikade i bilen i stället *fniss*. Sedan tog vi en annan väg, och gissa vad man såg då? En källa mitt ute i ingenstans!
Den hette St Olavs Källa, och hade funnits där i tusen år! Källan var uppkallad efter den norske kungen Olav, som levde kring 1000-talet, och han var där och drack ur källan!! Efter hans död så blev han helgonförklarad eftersom det hände en massa mystiska saker.
Så tänk att jag har druckit ur källan där pilgrimmer i alla år har varit, och inte minst ett helgon! Coolt va? *fniss*
(Jag fick även en stämpel som fanns där, har tagit kort på den så jag ska bara ladda upp alla bilder, sen får ni se den!)

St Olav himself...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0