Sverigedemorkraterna och rasism

Nu tänker jag skriva ett inlägg som jag tycker är jäkligt viktigt att ta upp. Det finns ju såklart en massa man skriva om men efter att ha läst Paows inlägg om att hon inte är en rasist, fast hon är Sverigedemokrat, kände jag en ilska som jag var tvungen att skriva av mig. Nu kanske jag inte kan alla deras åsikter, men jag kan tillräckligt för att kunna skriva om det.
Jag HATAR Sverigedemokrater och det kommer jag alltid att göra.
Sen är det upp till er vad ni tycker, men detta är hur jag ser på rasism och Sverigedemorkraterna.
Om du är Sverigedemokrat har du rätt att kritisera, men respektera också att detta är min åsikt.


Ur Paows inlägg om rasism och Sverigedemokrater:

"Jag är Sverigedemokrat för att jag tycker att det är bra att dom inte vill släppa in så mycket ”nytt folk” och på många andra punkter. Dom har inte rasistiska punkter tycker jag. Sen så håller jag självklart inte med dom på allt som t.ex. att homosexuella inte ska kunna adoptera, men ja, jag är sverigedemokrat, och nej jag är inte rasist för det.

Att inte släppa in lika många invandrare är inget rasistiskt. Det är bara det att Sverige inte klarar av det. Punkt slut.. Och ja, jag vet exakt allt dom förespråkar, alla deras punkter och precis vad dom menar. Så nu kan ingen komma och säga 'du vet inte vad du pratar om'."


Jag blir förbannade när jag läser detta. Inte släppa in "nytt folk?" Kan du inte se ur en annan vinkel? Kan du inte förstå hur det är att bo i ett bombat land och alltid utsättas för nya risker så fort man går ut på gatan? Kan du inte förstå hur svårt det är att komma till ett nytt land som man knappt aldrig har hört talas om? Antagligen inte. Men visst, alla "invandrare" är väl inte änglar allihop, kanske har annorlunda uppfattning om kvinnor och män, har en annan kultur, men försök att bygga en kristen kyrka i Mekka liksom?! Såhär tycker jag: Så länge invandrare håller sig till Sveriges lagar om jämnställdhet m.m så kan dem utföra sin religion! Ingen ska hindra det. Sedan är det ju väldigt svårt att försöka vara som alla andra när människor tittar snett på en och viskar "e han muslim eller? slår han sina barn och fru? ska han gå och klottra nu eller?", eller att skaffa jobb när cheferna hör namnet och genast tänker på en terrorist. Det är ju väldigt lätt. Det är rasism. Och så tänker Sverigedemokraterna. Sedan att du vet allt om Sverigedemokraterna tvivlar jag på.


Det jag försöker komma till är att:
Försök vara en medmännsiska och tänk ur en annan vinkel
Vi är alla människor med olika kulturer och religioner, men vi är ändå medmänniskor
Alla är vi lika mycket värda


Hoppas att ingen tog särskilt illa upp nu. Det är vad jag tycker.







Kommentarer
Skrivet av: mikaela

sv: tack så jättemycket tjejen! va roligt, du borde lägga upp lite teckningar i bloggen :D

allt bra annars ?

2010-03-06 @ 00:01:53
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0