Grumma Grimhild

Helg kära bloggläsare! Och vad betyder det? Jooo, vara med mamma! För er typ festa, vara med kompisar, plugga? Men jag vill spendera min tid med min familj efter som mamma är uppe i Umeå för det mesta och strålas! Så ni fattar att bloggen kommer i andra hand!? Men iaf, igår blev det ju bara ett inlägg, suck suck! Men det var för att jag bara inte hann! Hade teater till typ 10! Mmm, men det var såhär att vi såg en film också efter teatern, därför tog det tid. Så därför la jag ju mig direkt efter! Men hursomhelst, jag och mina kompisar är ju med i en produktionsgrupp som ska skapa en allmänn teater! Och vi ska spela... *trummvirvel*, Grumma Grimhild! Det är en färöisk saga som är lite fantasy stuk på. Dock ingen barnteater! Nej, det handlar om i stora drag om en man som lovade bort sin ena tvillingdotter till en sjöjunfru (egentligen en häxa typ) som skulle ge honom evig fiskelycka (han visste inte om att hans fru var gravid med tvillingar). Så när det bara var en syster kvar, Mia, så ville hon leta efter något. Hon visste inte vad, men det var ju såklart hennes tvillingsyster Sanna. Så hon ger sig iväg på en resa och möter en massa spännande figurer! Så är det typ. Jag vill helst spela Mia eller Sanna. Men oj, vilket långt inlägg. Ska sluta nu och sen berätta om dagen så ni slipper läsa en alltför lång text, haha! PUSSSS pussss seeeees sen <33333

Random random, men dock så söt!

Kommentarer
Skrivet av: Erica

Svar: He he, okej... =) Sorry för mitt sena svar! Jag har varit ganska upptagen den senaste tiden. :-P Idag händer inte så mycket. Jag ska nog bara ta det lugnt. Kanske kika på lite film och så. Vad händer själv? =D

2010-01-29 @ 14:53:20
URL: http://iryccah.blogg.se/
Skrivet av: Frida

SÖTkisse!

2010-01-29 @ 15:16:18
URL: http://tgif.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Tack detsamma :)

2010-01-29 @ 15:29:24
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0