DAG 1

Igår så klev vi upp sjukt tidigt, kl 7. Kvällen innan så såg vi ju Eclipse som slutade vi 12 kanske... Somnade vid 1.
Så det blev att bara ta sig i kragen och stiga upp.
Första stoppet blev i Sveg, tog en fika i det vaaarma vädret.
Andra stoppet blev till Rättvik, och deras kyrka. Den var väldigt gammal! Där inne fanns det träfigurer som föreställde jungfru Maria och St Olof, båda från 1400-talet. Runt om kring fanns det 87 kyrkstallar, där pilgrimmer kunde stanna och sova i.
Sedan så åkte vi till Rättviks gammelgård, en jättefin och typisk dalagård. Där tog vi Rättviksglass, (dock inte så god).
Målet var Falun, och när vi väl kom dit så var det att direkt åka till Sundborn. I Sundborn så är Carl och Karin Larssons hem. De var två väldigt duktiga konstnärer med ett helt fantastiskt hus! Vi fick en nästan privat rundtur, det var bara jag och mamma. De andra grupperna var knökfulla! ;-)
Hungriga som vargar, (hade ju bara fikat i Sveg vid 11 tiden), så checkade vi in till hotellet, och sedan gick jag och mamma på en liten shoppingrunda, (restuarangen hade inte öppnat ännu).
När vi väl satt på uteserveringen fick vi vänta en lång stund innan vår mat kom. Men det var väl värd att vänta på! Jag åt en fläskkarée med råpotatis och en pepparsås. Muuums!!
Kvällen slutade på hotellet, såg Uruguay-Ghana. Gash vilken lång match! Men jag hejade på Uruguay, och de svek mig inte! XD

Ett långt inlägg, men kommer skriva dagbok såhär varje dag numera. Kul att kunna läsa sen!
Vi har dock inte med oss sladden så vi kan inte ladda ner bilder. Men jag lovade ju er en bildbomb från kusinerna, och det kommer väldigt snart! Kan ju bjuda på någon nu... Ha re' gott!

Min söta kusin Anna med Tintin och kusin Erik i bakgrunden <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0