DAG 4

Efter frukosten tog vi en promenad längs stranden och hamnade på arenorna för beachsoccer. Där var det full fart. Men det såg tungt ut att sparka bollen i sanden. Max och Julia, (mina halvsyskon), kom med lilla Stella, snart ett år. Vi tillbringade förmiddagen tillsammans, fikade och pratade. Stella var jättesöt, glad och lättsam. Det var roligt att träffa dem igen. Det är så långt mellan gångerna vi ses.

Jag tog ett dopp också. Idag var det lite kallare. Vinden låg på och gjorde både luften och vattnet lite kallare. Men jag hoppade ändå ifrån olika stegar. Kan nog bada hur länge som helst. Mamma däremot vågar knappt doppa fötterna.

På eftermiddagen åkte vi en sväng till Kristianstad. Det är en fin stad, trevliga gågator, pampiga hus. Och bra affärer. Jag köpte snygga sandaler och tredje boken i Twilight-serien!

Väl hemma i Åhus igen övertalade  jag pappa att bada. Lite småkallt, men det kände ändå uppfriskande.  

Vi åt middag vid stranden i Åhus. Bra mat idag, även för pappa. Min pizza var god med kyckling på. Vi hade velat stanna kvar och se semifinalen i VM mellan Holland och Uruguay på stobildsskärmen men det gick inte för att vi har hund. De är inte så där hundvänliga här nere har vi märkt. Vi gick hem till hotellrummet och kröp ner i sängarna, var lite frusna och så på matchen som slutade 3-1 till Holland.

Skrivet av mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0