Bättre självkänsla NU!

Nu så tänkte jag börja med en ny kategori, Bättre självkänsla NU!
Här kommer jag att ge tips som hjälper dig att bli vän med dig själv.
Jag har själv problem med att älska min kropp, men jag tänker ändra på det! Så häng på du med, och bli lyckligare på köpet!


Att ha en dålig självkänsla är riktigt jobbigt. Allting med en är fel, för breda lår, för pösig mage, för små ögon m.m. Man tycker att alla andra är mycket smalare, bättre, snyggare och lyckligare än en själv. Man jämför sig alltid med andra.
Tyvärr är det alldeles för många tjejer i världen som lider av dålig självkänsla.
Om jag kan hjälpa någon genom detta är jag nöjd. Jag vet i var fall en jag kommer hjälpa - mig själv.



Dags för det första tipset!


Ställ dig naken framför en spegel och titta på dig själv. Så fort en dålig tanke kommer upp, skjut undan den och ersätt den med en bra tanke, som: "jag har fina ögon", eller, "jag är nöjd över mina armar".
Med lite övning så kommer det komma upp en bra tanke!
Gör övningen så ofta du kan, och försök komma på nya ställen på kroppen som du är riktigt nöjd med. Tillslut kommer du ha täckt alla ställen på kroppen!


KOM IHÅG: DU ÄR VACKER!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0