Träning och sånt är svårt!

Hej,
tänkte skriva av mig lite nu!


Alla har någon gång hört talas om träning och kost, hur viktigt det är. Kanske i skolan där lärarna säger "så här mycket mat ska du äta och så här mycket ska du träna för att må bra", och så visar dem en kostbild över den perfekta måltiden. Kanske i dagstidningen där det står att allt fler unga tjejer lider av anorexia. Kanske i skvallertidningen där det står om den nya superdieten som fungerar för alla! Kanske på på teven där en supertränad person visar upp sitt sixpack och berättar hur ofta han/hon går på gymmet. Ja, ni förstår. Över allt i samhället finns det ämnet där, bland unga som gamla. Folk har blivit som förtrollade i detta ämne, det är som en djungel av nya övningar eller en ny myt om hur man går ner i vikt. Och det är sannerligen en enda stor djungel av människor som hela tiden pratar om detta! Mat och träning är överallt.
Så hur ska man veta vad just du ska äta eller hur just du ska träna för att få den perfekta kroppen inför beach 2010?!
Varje kropp är unik, man kan alltså inte bunta ihop alla människor och säga "det här passar alla!". Det är ju såklart sant att varje människa behöver vissa saker och träna en viss mängd, men även det varierar. Alltså är det svårt att hitta en träningsmedtod som skulle ge resultat för dig, eller hur mycket fibrer du ska stoppa i dig.
Hur vet jag vilka övningar jag ska göra för att få en fin kropp? Hur vet jag vilken mat jag ska äta för att hålla formen?
Det jag vill komma fram till är att jag inte alls vet hur jag ska träna eller äta för att må bra. Hur ska jag veta det när den industrin är som en snårig djungel? Vill gärna ha tips och råd!

Inte så konstigt att många väljer den "enkla" vägen för att gå ner i vikt, inte äta nåt och träna hårt när ingen vet hur man ska göra för att få en fin kropp och må bra........





Kommentarer
Skrivet av: TheHelena

Hej!



Jag brukar äta av allt, men små portioner. Dock kan man ju undvika godis/chips/kakor/bullar/etc. och äta av dem mer sällan :)

Sen att träna är väldigt individuellt med hur man trivs med det :) Promenader brukar vara en bra kick :)

2010-03-22 @ 18:32:13
URL: http://thehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din e-mail (syns bara för mig!):

Din blogg:

Här kan du lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0